maandag 7 april 2014

Knutselen met zoetigheid

Zaterdag hadden mijn zusje en ik een erg leuke dag, we gingen namelijk naar een taartworkshop van Dr. Oetker en CupCake Queen. Ik ben geen kei in bakken of taarten versieren (de workshop was vooral het laatste) maar mijn zusje wel, en omdat met een actie de tweede persoon gratis kon, hadden we wel zin om iets leuks te gaan doen samen.


De tafel stond vol met lekkers en er lagen toen we binnenkwamen al drie lagen taart klaar. Die moesten we op elkaar doen met botercrème ertussen. Daarna moest er ook botercrème op de taart en aan de zijkant. Nu moest de marsepein of fondant uitgerold worden en erover heen gedaan worden, dat was de basis voor het knutselwerk. We kregen leuke tips hoe je bijvoorbeeld een roosje heel gemakkelijk kunt maken van marsepein en er waren handige tools waar je mee leerde werken. Zoals ik al zei ben ik er geen ster in, dus ik ging voor een simpel tafereeltje.


Kun je zien wat het is? Haha het is een dingetje tussen m'n vriend en mij en omdat dit nog een soort van makkelijk was, heb ik hiervoor gekozen. Voor iedereen die het niet goed zit: een 'kikker' en een 'beertje' met wat versiersels er omheen. Oja, en roze hondenbrokken aan de zijkant bij wijze van bloemen.
Mijn zusje daarentegen was een stuk beter, die ging gelijk lekker aan de slag met een chocoladestift.
Ze heeft mij al beloofd dat ze mijn verjaardagstaart gaat maken dus ik ben heel benieuwd hoe die eruit komt te zien. Volgens mij gaat zij echt nog wel hele gave dingen maken als ze zo doorgaat!


Na afloop kregen we nog een goodiebag van Dr. Oetker met een lekkere chocolademousse voor in de magnetron en wat leuke boekjes. Ik denk dat ik die mousse vanavond even meester ga maken in combinatie met een bakje aardbeien, even een kleine pauze in mijn afvalmanieren. De workshop is erg aan te raden, en volgens mij loopt de 'tweede persoon gratis'-actie nog steeds dus als je twee Dr. Oetker producten koopt met een actiezegel kun je zo aanschuiven bij een workshop. Ik zeg doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten