woensdag 5 maart 2014

Mist, dauw en een muggenplaag

In eerste instantie was het idee dat ik naar de dierentuin zou vandaag. Helaas dacht 'meneer griep' daar anders over en besloot ik om een beetje suffig thuis te blijven.
De ochtend begon rustig met een stukje wandelen. We hebben sinds kort een hondje thuis en tja, die moet uitgelaten worden. Ik heb me daar (voor de ochtend) maar voor opgeofferd zodat er iets meer ritme in mijn slaap zou komen, met dit tussenjaar was het meer uitslapen dan wakker zijn overdag.
Ik loop 's ochtends altijd maar een klein stukje. Omdat onze hond nogal een vreetschuur is, wil die z'n 'grote boodschap' doen en daarna  direct terug naar huis voor zijn brokken. Toen ik de voordeur achter me dichttrok zag ik de mist me al tegemoet komen, ik vind dat altijd zo mooi! Ik begrijp dat het op de weg lastig is en zo maar ik kan er echt van genieten. Ook zag ik een spinnenwebje met dauw die ik even moést fotograferen van mezelf. Ik liet de hond uit, gaf hem te eten en terwijl hij op zijn gulzige manier aan het 'eten' was, legde ik het kwetsbare kunstwerkje vast.


Naast het mooie weer en de mooie kleine dingetjes, vielen me ook de zoemende bijen/wespen/iets anders wat naast m'n hoofd zweefde, op. De hele 'winter' lang kijk ik al naar buiten en elke dag weer zie ik hetzelfde groepje muggen achter elkaar aan vliegen in onze achtertuin. Best leuk hoor, dat mooie weer, mij hoor je niet klagen. Maar die beesten.. Ik word normaal gesproken al lek geprikt, als ze dit jaar niet uitgeroeid zijn door een barre winter moet ik me van de zomer al helemaal gaan verstoppen!
Dat wordt smeren en klamboe's inslaan, wish me luck.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten