zondag 23 maart 2014

Toelatingen

Gisteren was het zover, ik ging naar de open dag van de HKU. Omdat ik hier vorig jaar niet door mocht bij Fashion Design was het best even pittig om weer een voet over de drempel te zetten, maarrrr: het is me gelukt! Ik ging nu namelijk bij fotografie kijken, en natuurlijk mijn oude modevriendjes en vriendinnetjes even gedag zeggen. Het was erg leuk en hoewel ik me van tevoren had voorgenomen me niet al te hard te laten ompraten en ik beter een meer 'theoretische' fotografiestudie kon doen, is het ze prima gelukt me te overtuigen. Het werk zag er daar toch weer zo mooi uit, en de lezing van tevoren was erg interessant. Ook werken ze daar naast de fotografie veel met tekst en, iedereen die mijn stukje van eergisteren gelezen heeft weet het, daar hou ik wel van. Ik heb besloten om tóch toelating te doen. Daar, en ook op de Fotovakschool. Zo heb ik twee kansen én krijg ik twee keer heel verschillend commentaar te horen. Wel moet ik eens even goed naar mijn foto's gaan kijken, naast mijn modefotografie doe ik ook wel wat eens wat documentair werk wat ze op de HKU vooral leuk vinden, maar dat is nog lang niet genoeg om daar goed te kunnen laten zien. Ik ga dus even nog wat nieuwe dingen uitpluizen en verzinnen. Dingen zoals dit:



Dit was een klein projectje van de middelbare school waarbij ik droombeelden, dus gekke mooie dingen, tegenover nachtmerries wilde zetten. Er is een hele serie uitgekomen maar dit vind ik toch wel de twee beste, van de eerste krijg ik een soort vredig gevoel maar van de tweede word ik helemaal gek als ik er lang naar kijk, hij zuigt me zo'n beetje op.
Nou, ik ga het gewoon proberen op beide opleidingen en ik hou jullie op de hoogte van m'n vooruitgang!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten