vrijdag 7 maart 2014

Vegetarische macaroni met kerrie

Vandaag heb ik lekker weer de ganse dag foto's bewerkt waar jullie zeker meer van gaan zien, maar zoals ik in mijn vorige blog vertelde, heb ik ook gisteravond gekookt en daar ga ik het vandaag over hebben. Ik zag in een tijdschriftje een gerecht met macaroni en kerrie staan en dat zag er erg interessant uit! Hier zaten alleen wat dingen in waar ik niet zo van hou en ook de gehakt leek me er niet zo lekker in, daarom heb ik een super-easy vegetarische variant gemaakt. Benieuwd? Hieronder schrijf ik hoe.

Ik heb dit gebruikt voor 5 personen, maar wij zijn dan ook wel grote eters.


1 pakje (500g) elleboogjes macaroni
pakje kerriesaus (+ 250 ml melk)
1 bouillonblokje
3 tomaten
1 paprika
(gedroogde) peterselie
1/2 komkommer

  • Kook de macaroni in voldoende water met een bouillonblokje, zo komt er alvast wat smaak aan de pasta.
  • Snij ondertussen de paprika en tomaten in kleine stukjes en verwarm ze even kort in een koekenpan.
  • De kerriesaus is snel gemaakt door de melk toe te voegen aan de kerriepoeder en nadat het een minuutje heeft doorgekookt, laat je de tomaat en paprika nog even kort mee pruttelen.
  • De macaroni is inmiddels ook klaar, kan afgegoten worden en je mag het kerrie-mengsel er doorheen gooien.
  • Als alles in de pan zit, voeg je naar smaak (en kleur want het ziet er ook gewoon leuk uit) wat peterselie toe.


Zo klaar dus en ik hoop dat jullie het net zo lekker vinden als ik. Ik heb er voor de frisheid (ook naar het recept wat ik zag in het blad) komkommer bij geserveerd, maar dat is natuurlijk aan jezelf of je dat lekker vindt.


Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten